Davranışlara dikkat

  /   490   /   28 Aralık 2014, Pazar

Gazeteler
 Yazdır

Titreyen eller, denge bozukluğu, dikkat dağınıklığı, gözlerin etrafındaki mor halkalar, gözlerde kanlanma, sorumluluklara ilgisizlik, yeme alışkanlığının bozulması, halsizlik, kusma, terleme, giysilerde ve nefeste alışık olunmayan koku, el, yüz,

Çocuklardaki davranışlardaki değişime dikkat edin

  

Olay, merkez Yıldırım ilçe Yeşilyayla Mahallesi Yeşilyayla Teknik ve Ensdüstri Meslek Lisesi’nde meydana geldi. Hafta sonu olduğu için kapalı olan okula giren Emre B. isimli genç, içeride bonzai adı verilen uyuşturucu madde kullanmaya başladı. Bir süre sonra fenalaşan genç, oyun oynayan çocuklar tarafından fark edildi.

Mahalleli, polise ve 112 Acil'e haber verdi. Olay yerine gelen sağlık ekipleri, fenalaşan genci ambulansa aldı. İki polis, ambulansa binerek güçlükle sakinleştirilen gencin hastaneye götürülmesine yardım etti.

Olayın görgü tanığı çocuklar, çoğu zaman gençlerin uyuşturucu kullanmasına şahit olduklarını söylediler. Çocuklar, “Şişeye suyu dolduruyorlardı, bize de ‘bunlar deney deney’ diyorlardı ama biz anlıyorduk. Sarı bir sıvı katıyorlardı içine, onu kokluyorlardı. İçine çekiyorlardı başları dönüyordu. Bir tane ağabey burada bayıldı yere düştü.” ifadelerini kullanBursa Çevreyi Koruma ve Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hüseyin Hüsnü Serdar, uyuşturucu kullanan çocukta bazı yeni davranışların ortaya çıkacağını söylüyor.
Serdar, çocuğun madde kullanıp kullanmadığını gösteren belirtileri şöyle sıralıyor: Titreyen eller, denge bozukluğu, dikkat dağınıklığı, gözlerin etrafındaki mor halkalar, gözlerde kanlanma, sorumluluklara ilgisizlik, yeme alışkanlığının bozulması, halsizlik, kusma, terleme, giysilerde ve nefeste alışık olunmayan koku, el, yüz, giysilerde boya ve lekeler, çocuğun kendisine gösterdiği özenin azalması, kas ve eklem ağrıları, kasılmalar, huzursuzluk, sıkıntı hissi, sinirlilik, depresyon, ani değişen haller.
İşte buna bir örnek

  

Yorumlar